Friday, November 26, 2010

Demam Rindu Kot..hahahah

Posted by Ash at 11:18 AM 0 comments Links to this post
Balik je dari kampung baru ni....tetibe je badan aku panas...kepala aku xyah nk cakap ar...mmg pening sgt2...haritu..just pagi je aku makan....mmg xder selera lgsg nk makan...balik keje ptg tu terus je aku baring..lepas solat magrib aku dh xleh nk bangun..Duk baring je...smpai ar ade satu msj masuk...mase tu dik syu n hawa dh bising2..suh aku g klinik...tp aku kan..mmg degil..opps...bkn degil ar..xdengar kata je...lalalala....si DIA pun sama...paksa aku suh g klinik...mula2 ok lagi..tp bile aku makin degil..dia dh start marah kat aku...huhuhu...time tu sedih sgt2..siap berair dh mata..tp cover punye pasal..kate mata pedih...hahahaha lawak sungguh mase tu...last2 aku pg jugak klinik...phone aku sengaja tinggalkn..mls nk reply msj DIA..lepas selesai g klinik..ktorg terus blik..n sempat aku check msj...si DIA anto lg taye pg xklinik..pun aku xbalas...maybe aku kecik hati lg kot..hahahaha..poyo je ayat...lepas makan ubat..aku xlarat dh..aku tido jap..sb ubt tu..lepas 20 minit br leh makan....lepas aku bangun..hawa citer..ade org taye aku ok ke x..bkn nk call sendiri..suh org lain call..geram gak mase tu..hahahaha....tp syg punye pasal..aku msj gak..hahaha..report ar ape yg patut...:)
Ratu Syahadah 2007...26/11/2010...jumaat..11.23am...

Cadburry Pengubat Demam Ku....

Posted by Ash at 10:21 AM 0 comments Links to this post
Selasa tu aku mc..sb mlm tu aku demam..doc bg mc..konon suruh rest ar..padahal xder ye..aku xleh tido pun..duk tgk tv jer..bosan pun ade...ptg tu..aku dapat Call dr si DIA...dh ade depan umah..nk bg cadburry kat org demam...hahaha..suke yer mase tu...xtau nk letak muka kat mana mase tu..blushing gile mase amik cadburry tu..hehehe....dlm hati Allah je tahu..happy yer aku....thank sgt2..wat org happy...hihihi..cadburry ni mmg sengaja aku mintak..konon wat ubat..xsangka lak DIA bg betul2..hehe..tp siap kena wat perjanjian tu..tp xpe asal dpt cadburry aku sanggup je..hehehe..dik syu n hawa siap main2 ag..cakap tu ubat paling mujarab..hampeh tul ar..tp mungkin jugak kot..hahaha...
p/s - lain kali leh wat ag kan...lalalalala....
Ratu Syahadah...26/11/2010...11.36am..jumaat...

Friday, November 12, 2010

For the Rest of My Life

Posted by Ash at 11:09 AM 0 comments Links to this post
I praise Allah for sending me you my love
You found me home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And theres a couple words I want to say

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you

I know that deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together eternally
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
OOOO
And theres a couple word I want to say

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you

I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I`m singing loud that I`ll love you eternally

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you

I know that deep in my heart

Monday, November 01, 2010

Jangan Mencari Terlalu Sempurna

Posted by Ash at 9:03 AM 1 comments Links to this post

BUAT PEDOMAN BERSAMA.

Jika kamu memancing ikan.... Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu.... Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja.... Karena ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.

Begitulah juga ......... Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang... Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya.... Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja.... Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu....

Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh.... cukuplah sekadar keperluanmu.... Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menambalnya semula.... Akhirnya ia dibuang.... Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....

Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya.... Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa.... Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya. Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat. Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain.. Terlalu ingin mengejar kelezatan. Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan menyesal.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU... MENGASIHIMU... Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain. Terlalu mengejar kesempurnaan. Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang ain Kamu juga yang akan MENYESAL....

p/s - kesempurnaan bukan pada rupe..bukan pada harta..tp pada akhlak,peribadi dan agamanya...aku terima dia seadanya...:)

Friday, November 26, 2010

Demam Rindu Kot..hahahah

Balik je dari kampung baru ni....tetibe je badan aku panas...kepala aku xyah nk cakap ar...mmg pening sgt2...haritu..just pagi je aku makan....mmg xder selera lgsg nk makan...balik keje ptg tu terus je aku baring..lepas solat magrib aku dh xleh nk bangun..Duk baring je...smpai ar ade satu msj masuk...mase tu dik syu n hawa dh bising2..suh aku g klinik...tp aku kan..mmg degil..opps...bkn degil ar..xdengar kata je...lalalala....si DIA pun sama...paksa aku suh g klinik...mula2 ok lagi..tp bile aku makin degil..dia dh start marah kat aku...huhuhu...time tu sedih sgt2..siap berair dh mata..tp cover punye pasal..kate mata pedih...hahahaha lawak sungguh mase tu...last2 aku pg jugak klinik...phone aku sengaja tinggalkn..mls nk reply msj DIA..lepas selesai g klinik..ktorg terus blik..n sempat aku check msj...si DIA anto lg taye pg xklinik..pun aku xbalas...maybe aku kecik hati lg kot..hahahaha..poyo je ayat...lepas makan ubat..aku xlarat dh..aku tido jap..sb ubt tu..lepas 20 minit br leh makan....lepas aku bangun..hawa citer..ade org taye aku ok ke x..bkn nk call sendiri..suh org lain call..geram gak mase tu..hahahaha....tp syg punye pasal..aku msj gak..hahaha..report ar ape yg patut...:)
Ratu Syahadah 2007...26/11/2010...jumaat..11.23am...

Cadburry Pengubat Demam Ku....

Selasa tu aku mc..sb mlm tu aku demam..doc bg mc..konon suruh rest ar..padahal xder ye..aku xleh tido pun..duk tgk tv jer..bosan pun ade...ptg tu..aku dapat Call dr si DIA...dh ade depan umah..nk bg cadburry kat org demam...hahaha..suke yer mase tu...xtau nk letak muka kat mana mase tu..blushing gile mase amik cadburry tu..hehehe....dlm hati Allah je tahu..happy yer aku....thank sgt2..wat org happy...hihihi..cadburry ni mmg sengaja aku mintak..konon wat ubat..xsangka lak DIA bg betul2..hehe..tp siap kena wat perjanjian tu..tp xpe asal dpt cadburry aku sanggup je..hehehe..dik syu n hawa siap main2 ag..cakap tu ubat paling mujarab..hampeh tul ar..tp mungkin jugak kot..hahaha...
p/s - lain kali leh wat ag kan...lalalalala....
Ratu Syahadah...26/11/2010...11.36am..jumaat...

Friday, November 12, 2010

For the Rest of My Life

I praise Allah for sending me you my love
You found me home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And theres a couple words I want to say

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you

I know that deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together eternally
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
OOOO
And theres a couple word I want to say

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you

I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I`m singing loud that I`ll love you eternally

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you

I know that deep in my heart

Monday, November 01, 2010

Jangan Mencari Terlalu Sempurna

BUAT PEDOMAN BERSAMA.

Jika kamu memancing ikan.... Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu.... Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja.... Karena ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.

Begitulah juga ......... Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang... Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya.... Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja.... Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu....

Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh.... cukuplah sekadar keperluanmu.... Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menambalnya semula.... Akhirnya ia dibuang.... Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....

Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya.... Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa.... Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya. Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat. Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain.. Terlalu ingin mengejar kelezatan. Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan menyesal.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU... MENGASIHIMU... Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain. Terlalu mengejar kesempurnaan. Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang ain Kamu juga yang akan MENYESAL....

p/s - kesempurnaan bukan pada rupe..bukan pada harta..tp pada akhlak,peribadi dan agamanya...aku terima dia seadanya...:)

 

Erti Perjalanan Hidup Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal