Tuesday, December 21, 2010

Tragedi Disember...Penuh Kenangan...

Posted by Ash at 5:11 PM 0 comments Links to this post
19.12.2010 catat sejarah buat aku..dah lah tu first time kuar berdua ngan Dia..dia ajak aku pg umah abg n akk dia kat klang..punye lah takut asalnya..tp alhamdulilah..diorg layan aku mcm adk diorg..syukur sangat sb diorg leh terima aku yang serba kekurangan ini....

Tp ari tu banyak sgt tragedi..dengan keta dia tetibe rosak...kena tukar keta lg mse nk g jalan..hehehe..tu ar dugaan yang kitorg kena tempohi..tp aku tetap happy..lagi happy bile layan kerenah si comey anak buah dia..walaupun aku ni jenis kurang sikit ngan dak2..tp ok r ngan si anje tu..best layan dia walaupun letih nk jawab ape dia taye...hehe...

Tapi yang aku paling suka..aku mula kenal dia jenis yang mcm mana....baru aku nampak perangai dia sikit..tp aku respect r..sb dia leh sabar gak ngan kerenah aku...haha..aku kn degil bin degul...tp skali dia tinggikan sore..entah tetibe je feeling lebih...mula ar nk wat pakatan diam sedunia..hahaha..tp xlame yer..mn leh diam lame2..aku gak yg xtahan nti....

Baru ni baru plan xmo msj or chat seminggu..nk tgk jd mcm mn...baru satu hari.hati dh liba libu..xsenang duduk..last2 aku yg mengalah...dia tahan konon..xder makna yer..satu hr br xmsj..bertimbun soklan dia kumpul...hahaha...

Mmg aku xleh r serender...teruk kn mcm ni...tu xnikah lg..kalu dh nikah...jgn nk tinggal aku..hohoho..xsanggup nk duk umah sorg...dengan kate lain..mmg aku penakut kot..hahahaha....cian ar kat dia..mana2 nk pg..kena bawak aku...

erm..sebelum aku terlupe..minggu depan aku ke gambang..ade family day..dr aku xmo pg..last2 terbukak jugak pintu hati ni..gara2 akk ipar dia pujuk..hehe..bersedia ar aku..tuk jumpe bakal mak n bapak mentua..war..takut gak..seram sejuk je aku rase...tp ape pun kena tempoh jugak kan...bkn mak ayah dia je..tp semua adk beradik dia..tawakal je ar, semoga diorg terima aku seadanya..mcm anak dia terima aku..n aku terima cyg aku tu..amin.....

p/s- takut xabis2..nk leh smpai ari jumaat ni..abis ar kepala aku duk pikir...hehehe...

finish 5.10 pm.... 21/12/2010....selasa...

Monday, December 20, 2010

Inilah Makna Bahagia...

Posted by Ash at 11:05 AM 0 comments Links to this post
Alhamdulilah aku bahagia sekarang..dh banyak dugaan Allah bg pada diri ini..aku bersyukur padamu ya Allah..engkau bagi aku kecapi bahagia ini...aku harap biar lah bahagia ini smpai ke akhir hayatku..dan biarlah smpai ke syurga...aku percaya pada janji Allah..setiap yg dia bg tu pasti ade hikmahnya..diri ini amat kekurangan..dan aku sentiasa berusaha untuk mengubah jadi baik..dan kalau boleh lagi baik dr sekarang..biar di katekan kolot atau ketinggalan..asal aku bahagia ngan cara aku skg..
p/s = "Ketahuilah dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang."
Ratu Syahadah - 20/12/2010...

Monday, December 06, 2010

Kisah Cinta Seekor Burung…

Posted by Ash at 3:43 PM 0 comments Links to this post

Bismillahirrahmanirrahim.....

Sebuah kisah benar yang berlaku dalam dunia haiwan. Kisah percintaan seekor burung yang berjaya membuka minda manusia bahawa haiwan juga mempunyai perasaan. Cerita ini berkisar tentang detik-detik terakhir cinta seekor burung yang sempat diabadikan oleh seorang jurugambar yang kebetulan berada di situ. Mari sama-sama menghayati kisah cinta ini…

Nun jauh di sana kelihatan seekor burung betina mengalami kecederaan parah sedang terlantar di atas jalan. Dia dilanggar kenderaan ketika terbang pada paras yang terlalu rendah.

Dalam kekalutan itu, kekasihnya Si Jantan datang dengan membawa sedikit makanan.

Si Jantan tidak tahu mahu lakukan apa lagi selain memberikan kekasihnya sedikit makanan yang ada. Dengan susah payah dia cuba menyuapkan makanan itu kepada kekasih kesayangannya. Namun dia terkejut kekasihnya semakin lemah dan terus diam..

Dengan perasaan penuh gelisah dia cuba memanggil-manggil kekasihnya yang terkujur kaku. Cuba sedaya-uapaya menggerakkannya dengan perlahan-lahan…

“Awak…bangunlah! Bangunlah awak!”

Tangisan si burung jantan mula kedengaran…tetapi kekasihnya itu langsung tidak bergerak lagi.

Si burung terus menangis dan menangis disamping kekasih kesayangannya..

Sehingga akhirnya dia sedar, tiada apa lagi yang mampu dilakukan..Kekasih kesayangannya telah meninggal dunia buat selama-lamanya…Dia termenung panjang menahan sebak di dada.

Berjuta manusia dari Amerika, Europe dan India menangis melihat gambar-gambar yang menyayat ini. Begitulah yang dinyatakan oleh jurufoto yang mengambil gambar ini. Adakah kita masih rasa haiwan sedikit pun tidak mempunyai sebarang perasaan?

Tuesday, December 21, 2010

Tragedi Disember...Penuh Kenangan...

19.12.2010 catat sejarah buat aku..dah lah tu first time kuar berdua ngan Dia..dia ajak aku pg umah abg n akk dia kat klang..punye lah takut asalnya..tp alhamdulilah..diorg layan aku mcm adk diorg..syukur sangat sb diorg leh terima aku yang serba kekurangan ini....

Tp ari tu banyak sgt tragedi..dengan keta dia tetibe rosak...kena tukar keta lg mse nk g jalan..hehehe..tu ar dugaan yang kitorg kena tempohi..tp aku tetap happy..lagi happy bile layan kerenah si comey anak buah dia..walaupun aku ni jenis kurang sikit ngan dak2..tp ok r ngan si anje tu..best layan dia walaupun letih nk jawab ape dia taye...hehe...

Tapi yang aku paling suka..aku mula kenal dia jenis yang mcm mana....baru aku nampak perangai dia sikit..tp aku respect r..sb dia leh sabar gak ngan kerenah aku...haha..aku kn degil bin degul...tp skali dia tinggikan sore..entah tetibe je feeling lebih...mula ar nk wat pakatan diam sedunia..hahaha..tp xlame yer..mn leh diam lame2..aku gak yg xtahan nti....

Baru ni baru plan xmo msj or chat seminggu..nk tgk jd mcm mn...baru satu hari.hati dh liba libu..xsenang duduk..last2 aku yg mengalah...dia tahan konon..xder makna yer..satu hr br xmsj..bertimbun soklan dia kumpul...hahaha...

Mmg aku xleh r serender...teruk kn mcm ni...tu xnikah lg..kalu dh nikah...jgn nk tinggal aku..hohoho..xsanggup nk duk umah sorg...dengan kate lain..mmg aku penakut kot..hahahaha....cian ar kat dia..mana2 nk pg..kena bawak aku...

erm..sebelum aku terlupe..minggu depan aku ke gambang..ade family day..dr aku xmo pg..last2 terbukak jugak pintu hati ni..gara2 akk ipar dia pujuk..hehe..bersedia ar aku..tuk jumpe bakal mak n bapak mentua..war..takut gak..seram sejuk je aku rase...tp ape pun kena tempoh jugak kan...bkn mak ayah dia je..tp semua adk beradik dia..tawakal je ar, semoga diorg terima aku seadanya..mcm anak dia terima aku..n aku terima cyg aku tu..amin.....

p/s- takut xabis2..nk leh smpai ari jumaat ni..abis ar kepala aku duk pikir...hehehe...

finish 5.10 pm.... 21/12/2010....selasa...

Monday, December 20, 2010

Inilah Makna Bahagia...

Alhamdulilah aku bahagia sekarang..dh banyak dugaan Allah bg pada diri ini..aku bersyukur padamu ya Allah..engkau bagi aku kecapi bahagia ini...aku harap biar lah bahagia ini smpai ke akhir hayatku..dan biarlah smpai ke syurga...aku percaya pada janji Allah..setiap yg dia bg tu pasti ade hikmahnya..diri ini amat kekurangan..dan aku sentiasa berusaha untuk mengubah jadi baik..dan kalau boleh lagi baik dr sekarang..biar di katekan kolot atau ketinggalan..asal aku bahagia ngan cara aku skg..
p/s = "Ketahuilah dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang."
Ratu Syahadah - 20/12/2010...

Monday, December 06, 2010

Kisah Cinta Seekor Burung…

Bismillahirrahmanirrahim.....

Sebuah kisah benar yang berlaku dalam dunia haiwan. Kisah percintaan seekor burung yang berjaya membuka minda manusia bahawa haiwan juga mempunyai perasaan. Cerita ini berkisar tentang detik-detik terakhir cinta seekor burung yang sempat diabadikan oleh seorang jurugambar yang kebetulan berada di situ. Mari sama-sama menghayati kisah cinta ini…

Nun jauh di sana kelihatan seekor burung betina mengalami kecederaan parah sedang terlantar di atas jalan. Dia dilanggar kenderaan ketika terbang pada paras yang terlalu rendah.

Dalam kekalutan itu, kekasihnya Si Jantan datang dengan membawa sedikit makanan.

Si Jantan tidak tahu mahu lakukan apa lagi selain memberikan kekasihnya sedikit makanan yang ada. Dengan susah payah dia cuba menyuapkan makanan itu kepada kekasih kesayangannya. Namun dia terkejut kekasihnya semakin lemah dan terus diam..

Dengan perasaan penuh gelisah dia cuba memanggil-manggil kekasihnya yang terkujur kaku. Cuba sedaya-uapaya menggerakkannya dengan perlahan-lahan…

“Awak…bangunlah! Bangunlah awak!”

Tangisan si burung jantan mula kedengaran…tetapi kekasihnya itu langsung tidak bergerak lagi.

Si burung terus menangis dan menangis disamping kekasih kesayangannya..

Sehingga akhirnya dia sedar, tiada apa lagi yang mampu dilakukan..Kekasih kesayangannya telah meninggal dunia buat selama-lamanya…Dia termenung panjang menahan sebak di dada.

Berjuta manusia dari Amerika, Europe dan India menangis melihat gambar-gambar yang menyayat ini. Begitulah yang dinyatakan oleh jurufoto yang mengambil gambar ini. Adakah kita masih rasa haiwan sedikit pun tidak mempunyai sebarang perasaan?

 

Erti Perjalanan Hidup Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal